úterý 1. ledna 2019

Jedno přání


Je 1. 1. 2019. Navzdory všem pověrám, že by se nemělo uklízet, jsem dneska vytřela, vyprala dvě pračky a uklidila koupelnu. Uvařila jsem si kafe a pak jsem na twitteru pročítala novoroční přání a předsevzetí lidí ze své sociální bubliny. A pak jsem se zamyslela nad tím, jestli jsem si někdy dávala nějaká předsevzetí.


Nejspíš ano, když jsem ještě byla menší. Teda mladší, malá jsem pořád. Taková ta klasika jakože "začnu cvičit", "začnu se víc učit" atd., atd. Ale měla jsem někdy opravdový cíl, který jsem si chtěla v ten nadcházející rok splnit? Kromě pekáče buchet na břiše (což se vlastně splnit dá, pokud si zajedu za rodinou a ségra ty buchty upeče) jsem asi nikdy neměla žádný konkrétní cíl, za kterým bych šla.

Tak nějak si všechno v mém životě našlo svou cestu ve svůj vlastní čas. Všechno, co jsem si přála, se mi svým způsobem splnilo a to navíc ještě celkem bez nějakého extra vynaloženého úsilí. Nebo mi to možná teď zpětně tak připadá. Je však ještě pár věcí, které si přeju a i přes mou snahu ke mně nepřicházejí. A já nevím, jestli je to tím, že bych se měla snažit víc (protože, co si budem nalhávat - vždycky je možnost udělat ještě něco navíc), nebo prostě ještě není ten správný čas. Chtěla bych víc psát. Chtěla bych líp fotit. A chtěla bych na to všechno mít víc času (a míň výmluv).

Vím, že nic není zadarmo. A vím, že kolikrát ta cena, která se za kousek štěstí platí, je až neúměrně vysoká. A vím, že všechna ta předchozí splněná přání si tu cenu vybrala nebo ještě stále vybírají. A já se nebojím ji zaplatit.

Letos bych si chtěla přát něco konkrétního. Něco, na čem můžu pracovat, na co se těšit a za co si rvát vlasy, když to nezvládnu. A tak si letos přeju vydat se na přelomu srpna a září na Kungsleden. Nejsem blázen - vím, že je to náročná trasa a že na sobě musím do té doby pořádně zamakat. A taky sehnat parťáka/parťáky, protože sama to nezvládnu. Protože jsem extrémní lenoch, ten trénink mě bude stát dvakrát tolik úsilí. Ale mám ty svoje Apple Watch, na kterých se dají měnit ciferníky, tak bych to snad mohla zvládnout :) 

Tak mi držte palce! Když se mi to povede, napíšu vám o tom. A když ne, tak taky.. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat