pondělí 7. ledna 2019

10 day writing challenge - Den #1

#1 - 10 likes & 10 dislikes. / 10 věcí, co mám ráda a 10 věcí, co ráda nemám - to je téma pro první den spisovatelské výzvy. Chvíli jsem přemýšlela, jak to pojmout. Prostý seznam s vysvětlením, proč zrovna tohle? Mělo by to asi menší užitek, než nákupní seznam. A nakonec ta inspirace přišla, jako ostatně chodí vždycky, těsně přes usnutím. Takže tu teď ponocuju a dávám dohromady svých 10 a 10.


Téma na dnešní den vcelku je jasné,
mám se vám vyznat, co pro mě je krásné.
Tak tedy vezmu to pěkně od začátku
a jako první zmíním pohádku.
Příběhy pro děti jsou vášní mojí,
bolavé srdce často jimi hojím.
Další co tady musí zaznít,
je déšť, u kterého se dokážu zasnít.
Třetí je upřímnost, kterou oceňuji,
potom je uznání, to občas také potřebuji.
Kočky tu rozhodně chybět nesmějí,
o knihách určitě zmíním se i později.
Uprostřed noci pevné objetí 
vyvolá ve mně trochu dojetí.
Přemýšlím ještě, co tady chybí
že by to byly pochoutky rybí?
Ne, že bych je neměla ráda,
přesto si radši zvolím kamaráda.
I vítr ve vlasech ráda bych zmínila,
a život v kanclu hned bych měnila.
Posledním místem na seznamu
určitě potěším svojí mámu.
I když to tak možná občas nevypadá,
je to má rodina, kterou mám ráda.


Druhá část úkolu dala mi zabrat.
zveršovat to, s čím nechci se babrat.
Na prvním místě je rozhodně lež,
když mi lžeš, pořádně si to vyžereš.
Když už jsme u jídla, zmíním lékořici
a nesmím zapomenout taky na skořici.
Davy lidí mě opravdu děsí,
lidská arogance se mi zas hnusí. 
Hodinek tikání je další na řadě,
rozléhá se to jak někde na hradě.
Dechovka rozhodně není můj šálek čaje,
stejně tak sníh ve městě, co rychle taje.
Poslední dvě věci, je to jak porod - 
tak třeba to, když jsem marod.
A poslední místo, než půjdu spát?
Když opustí mě někdo, kdo měl tu být napořád.







Žádné komentáře:

Okomentovat