úterý 9. října 2018

"Prokletí" jménem Apple Watch

Loni v létě jsem usoudila, že je načase pořídit si nový notebook a začala jsem zvažovat poměr cena/výkon. Chtěla jsem něco kvalitnějšího, abych na tom mohla upravovat fotky a tak jsem po několika diskuzích s různými lidmi nakonec zvolila Macbook Pro. A protože mě v práci zase tak dobře neplatí, tak je z bazaru (to abyste si nemysleli) :D Tím ale začala má postupná cesta k Apple věcem.

Loni touhle dobou jsem taky kupovala nový telefon a když už jsem měla toho Maca, tak jsem si tedy koupila iPhone, protože to celkem dávalo smysl, no ne? No a letos v létě se mi rozbily moje Garmin hodinky. Začaly mi ukazovat nesmyslnou tepovou frekvenci, takže podle toho bych musela být buď mrtvá nebo na pokraji infarktu. K tomu všemu se mi rozbil ten jejich pásek.

Takže jsem zase usedla ke svému Macu a začala hledat alternativy. Abyste věděli, tak já jsem ty Garmin hodinky dostala rok předtím v práci, v rámci celofiremní krokovací soutěže a zase tak moc jsem po skončení soutěže nebyla aktivní a nenosila jsem je denně. Kdo sledujete můj blog pravidelně (nebo mě znáte osobně), tak víte, že jsem celkem lenoch. Tak nějak mě to ale zamrzelo, že se ty Garminy rozbily a už jsem si dlouho neudělala ničím radost, tak jsem se rozhodla, že si koupím nějakou alternativu. Chtěla jsem stejné funkce, ale jiný design. Když jsem nakonec podle všech parametrů našla pár kousků, o kterých by se dalo uvažovat, cena se pohybovala kolem 7 tisíc. Nejsem držgrešle, ale přišlo mi to trochu moc, ten design se mi ZASE tak moc nelíbil. No a pak jsem zabrousila na Apple Watch. Původně jsem o nich vůbec neuvažovala, protože jsem koukala, že Series 2 není vodotěsná a já zrovna začínala rekreačně plavat. Jenomže jsem zjistila, že Series 3 už vodotěsná je. No a když jsem ještě dostala krásnou instruktáž od mého kamaráda Radovana (mimochodem jeho fotky jsou skvělý),  tak bylo asi jasno. 

Co se týká funkcí, má to spoustu vychytávek, zrcadlí to telefon, měří tep, denní aktivitu, ukazuje počasí, zprávy atd. atd., co ale v mém případě bylo opravdu rozhodující a zásadní pro finální rozhodnutí, byl fakt, že .. a teď se podržte.. mají vyměnitelný ciferník! :D Nedá se nic dělat, jsem marnivá ženská a tohle prostě vyhrálo. To Garmin nepřebije.



No takže tu variabilitu vidíte sami. Samozřejmě, že ostatní funkce jsou taky super.. ale přece jen, ty ciferníky... 😍 Po důkladné předváděčce jsem tedy nelenila a koupila jsem si je (Series 3 v černé barvě). Mám malou ruku, takže jsem zvolila 38 mm velikost s S-M páskem. No a ta pravá sranda teprve začala.

Hodinky fungují na bázi tří kroužků, které byste měli za den uzavřít. Červený je Pohyb, zelený Cvičení a modrý Stání (jakože každou hodinu byste se měli aspoň na minutu postavit a protáhnout).  Denní cíl pohybové aktivity si můžete nastavit. Za splnění získáváte různá ocenění a můžete z toho mít dobrý pocit. Taky si můžete svoje výsledky nasdílet s přáteli, kteří je taky mají a můžete spolu soutěžit. Nebudu vám tady ale vypisovat všechny jejich funkce. Hodinky nejsou na trhu novinkou (když tedy nepočítám novou Series 4), takže pokud vás to vážně zajímá, stačí trochu googlit a máte detailní recenze daleko kvalitnějšího charakteru. 

Já se s vámi chci ale podělit o něco jiného. Od té doby, co hodinky mám, na sobě značně pozoruju jejich vliv. Začalo to nenápadně. Hodinky vám tak trochu podsouvají notifikace (dá se to vypnout) o tom, že to určitě dneska dokážete, neztrácejte tempo, jste nejlepší a určitě všechny kroužky dneska uzavřete. No a kdo jsem já, abych je nechala ve štychu, když mi tak fandí, že jo. Takže v dobré víře, že hodinky učiním šťastné, jsem začala víc chodit. Naštěstí počasí tomu přálo, takže se dalo pohodlně courat venku až dlouho do noci. Postupně jsem si ale navyšovala cíl denní aktivity a vystupování o zastávku dřív a chůze domů z hospody už nestačily. Jak jsem už zmínila, začala jsem chodit rekreačně 2x týdně plavat (proto jsem si taky ty hodinky přece koupila, aby mi to počítalo bazény). Co začalo plaváním "na paní radovou" se změnilo v docela velkou zálibu a už plavu normálně, hezky s hlavou pod vodou a to většinou 3-4 x týdně. No a hodinky jsou samozřejmě spokojené a pochvalně vrní, že jsem opět splnila svůj denní cíl.  Do toho se přidala trochu soutěživost, takže když vidím, že někdo z mých přátel už má splněné kroužky, tak se dokonce dokopu i s košem, jen abych je dohnala :D

Nebudu lhát. Stala se z toho svým způsobem závislost. Závislost na pohybu. Hodinky jsou v podstatě jen dost chytrý nástroj, který mě k tomu pohybu donutí. Když jsem byla před pár týdny nemocná a nemoc mě vyřadila z pohybu prakticky na celý týden, bylo to pro mě utrpení. Nejen, že jsem si zkazila měsíční skóre na hodinkách, ale hlavně jsem si uvědomila, jak mi ten pohyb prostě chybí. Těšila jsem se na den, až mi bude zase líp a půjdu si zaplavat. Jo, jsem magor a může za to Apple (a taky částečně fakt, že tím plaváním vyháním z hlavy myšlenky, které tam mít nepotřebuju a nechci).

S hodinkami mám ale i pár úsměvných zkušeností:
  • tak třeba jen to, že se mi původní cena za Garminy zdála moc.. zatímco Apple Watch stály ještě víc
  • koupila jsem si je k narozeninám (půl roku dopředu)
  • díky tomu, že mi přišla notifikace, abych zvedla zadek, mi neuletělo v Budapešti letadlo do Prahy
  • abych onehdy splnila denní cíl, jela jsem se projít do nákupáku.. cíl jsem splnila a stálo mě to 700,- :D


No a závěr? Ty hodinky mě prostě baví, a to nejen těmi ciferníky. Protože nakonec se ukázalo, že ty ciferníky téměř neměním (a mám tam pořád medúzy). Baví mě ale pozorovat výsledky, jak se lepším v plavání a protože venku už je konečně normální počasí a ne vedro na padnutí, tak k tomu můžu brzy přidat i běh. A to teprve bude mazec ... ;)



5 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. A jak jste s tvrzeným sklem spokojený , také nad ním přemýšlím, ale přece jen to není levná záležitost, tak kde také objenat... https://revocase.cz/600-prislusenstvi-pro-apple-watch tento zaujal mě

    OdpovědětVymazat
  3. Vidíte, a mi zase Apple Watch připadají, že je to úplně v pohodě a vlastně bych nechtěl už nic jiného. Navíc třeba oproti jiným hodinkám mají docela dobře pořešený servis. Výměna displeje Apple Watch stojí doslova pár korun a udělají vám ji v každém větším městě, kde je nějaká mobilní pohotovost. Jiní výrobci hodinek? Tak tam to jedině poslat do ofiko opravny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím s vámi souhlasit. Taky jsem si nedávno svoje Apple Watch musela nechat dát servisovat a bylo to hotové rychle. Až jsem celkem koukala. Myslím si, že u jiných značek toto úplná samozřejmost není. Jinak být vámi si na Apple watch raději pořídím nějaké ochranné sklo. Opravdu to ten displej dokáže ochránit. Vlastní zkušenost.

      Vymazat
  4. Pro mě jsou zbytečně drahé. Nejsem žádný profi sportovec, takže mi bohatě stačí dámské smart hodinky CARNEO, které jsem si objednala k narozeninám z https://www.carneo.cz/smart-hodinky . I ty mají mnohem víc funkcí, než používám. nejvíc je využívám jako klasické hodinky a pak na stopky při cvičení. Taky sleduju, abych každý den ušla 10 000 kroků :-) .

    OdpovědětVymazat