čtvrtek 10. března 2016

První nákup na econea.cz


Asi před půl rokem jsem poprvé slyšela o novém e-shopu zaměřeném na ekologické výrobky všeho druhu. Zahlédla jsem někde na internetu odkaz a protože se už dlouho zajímám o všechny alternativy k běžně dostupným výrobkům (bezlepkové potraviny, veganské alternativy, bio kosmetika atd.), utkvělo mi to v paměti. Na prozkoumání nabídky a vlastní vyzkoušení jsem si ještě chvíli počkala, ale ráda bych se s vámi podělila o svůj zážitek.

Loni v listopadu, když jsem byla ve Slovinsku, jsem při jednom nudném večeru na hotelu narazila na Zinger lahev. Bylo to na nějakém blogu, hrozně tam tuto lahev chválili a tak jsem začala trochu pátrat na internetu. Shodou okolností jsem opět narazila na e-shop econea.cz, kde tuto lahev mají v nabídce. Protože jsem měla spoustu času, mohla jsem si stránky e-shopu pořádně projít a podívat se, jaké zázraky tam tedy vlastně mají (kromě té Zinger lahve).

Na první pohled je e-shop velmi sympatický. Sortiment můžete vyhledávat podle kategorie nebo podle značky. Jelikož jsem tam byla poprvé a jednotlivé značky téměř neznám (až na pár výjimek), využila jsem nabízené kategorie a jala jsem se prozkoumávat nabídku. Každá z kategorií má ještě několik podkategorií, ostatně jako každý druhý e-shop. Celý design je laděný do velmi příjemných barev a působí opravdu přátelsky, pokud se to o nějakém e-shopu dá říct :)

Jediné, co mi při prohlížení e-shopu opravdu vadilo, bylo vyjížděcí okno "Ověřeno zákazníky", které se bohužel při nákupu nedá trvale zavřít a kdykoli k němu omylem zabrousíte myší, tak vyjede. Možná jsem až moc prudérní, ale když mi to při prohlížení vyjelo už asi po osmé, myslela jsem, že puknu vzteky. 

náhled obsahu košíku
Samotné produkty mají vždy v náhledu fotografii a stručný popisek. Po prokliku na konkrétní věc najdete fotku, detailní popis a kompletní složení a většinou je u každého i informace o společnosti, která produkt vyrábí. Pro rychlou orientaci velmi oceňuji piktogramy, kde se hned dozvíte, zda je výrobek veganský, české výroby či vhodný pro citlivou pokožku atd. Samotné nakupování je velmi intuitivní a obsah košíku si můžete kdykoli zrevidovat, aniž by vás to vyhodilo z právě prohlíženého produktu (toto já osobně hodnotím jako velké plus).

Samotnému konceptu e-shopu velmi fandím, ačkoli by někdo mohl říct, že je to zase jedna z těch "bio/eko/vegan záležitostí, které jsou momentálně děsně in". Ono to téma možná je najednou děsně in, přesto ale na tomto e-shopu nenajdete nic, co by vás agresivně přesvědčovalo, že jen tato cesta je ta správná a žádná jiná. Takže i když nejste zrovna bio/eko/vegan fanda, neodradí vás to od nákupu žádným zarytým fanatismem a myslím, že ze sortimentu si určitě také vyberete. Navíc tým econea neusíná na vavřínech a svou nabídku stále rozšiřuje o nové produkty.

K prvnímu nákupu jsem se dostala až po Vánocích a dobře jsem udělala, protože jsem měla původně v plánu koupit si již zmiňovaný Zinger, který jsem ale dostala od sestry pod stromeček. Pár produktů jsem už měla vyhlídnutých z předchozího prohlížení, ale opět jsem nemohla odolat tomu, abych si to všechno ještě jednou pořádně a pečlivě prošla. Ačkoli to byl úplně první nákup, moc jsem se neomezovala a následně jsem si do košíku naházela spoustu věcí (což dělám vždycky), abych později provedla finální revizi a z toho velkého počtu jsem si objednala 9 produktů, se kterými vás trochu seznámím (a přidám i ten Zinger :)).

Nejdřív ale ještě zmíním komunikaci obchodu a celkový průběh nákupu. Rozhodla jsem se využít bankovního převodu, protože jsem po ruce neměla platební kartu abych to zaplatila rovnou. Přesto bylo všechno vyřízené velmi rychle - objednávala jsem v úterý a ve čtvrtek jsem měla balíček už doma (když se k tomu připočítá bankovní převod, tak je to opravdu super rychlé dodání :)). O všem jsem byla informovaná emailem, takže jsem měla úplný přehled o stavu mé objednávky. 

Balíček mi dorazil do práce, kde jsem se o nadšení mohla podělit s kolegyněmi. Bylo to všechno ekologicky a šetrně zabalené, prostor krabice byl maximálně využitý, takže i v tomto je nákup opravdu eko. Dovolím si tedy hodnotit celkový dojem z nákupu na 100%.


A teď už k jednotlivým produktům:
  • Caribbean Sun výběrová minerální houba (13-14 cm)
Mořská houba na mytí, která by měla mít navíc větší množství minerálů než ostatní houby v nabídce. Pokud mořskou houbu neznáte, tak v suchém stavu je taková tuhá, ale po namočení okamžitě změkne a nasaje vodu. Já jsem jí znala a už dlouho jsem si jí chtěla pořídit. Už několikrát se mi ale potvrdilo, že nemám absolutně odhad na rozměry věcí, které si kupuji online. Houba byla v nabídce ve 4 rozměrech, já měla zase velké oči, takže jsem si koupila ten druhý největší. Po vyzkoušení musím uznat, že jsem to trochu přehnala. Houba jako taková je naprosto super, hrozně příjemná a současně zajišťuje i jemný peeling, ale mám malou ruku, takže tento rozměr mi moc nevyhovuje. Pokud budu objednávat příště, rozhodně zvolím menší velikost. Když ale pominu tohle, jsem s houbou naprosto spokojená - 100%.
  • Caribbean Sun čistící sůl na mořské houby
 Sůl určená k čištění mořské houby. Zatím nemůžu moc říct, jelikož mám mořskou houbu chvíli a sůl jsem tedy ještě nepoužila.

  • EcoTools mycí a peelingová houbička na obličej
V balení najdete dvě malé peelingové houbičky. Jedna strana houbičky je tvořená lufou (slouží k peelingu) a druhá je z umělého hedvábí z bambusu (mycí část), kde je i poutko na pohodlnější držení při peelingu. Vyzkoušela jsem, peeling lufou je velmi příjemný a díky tomu poutku se houbička i pohodlně drží. Druhá strana má sloužit k mytí, je velmi jemná a také příjemná, ačkoli mi tam to poutko trochu vadí. Díky tomu dávám produktu 95% (ale možná jsem jen nešikovná a neumím to poutko dát na stranu :)).

  • EcoTools odličovací houbičky na obličej
V balení se nachází 3 ks houbiček z buničiny. Na dotek za sucha jsou také tuhé, ale po namočení příjemně změknou a jsou velmi jemné, takže vhodné i pro citlivější pleť. Důkladně pleť vyčistí a přitom nemáte pocit, jako by vás přejela drátěnka :) 100%


Na tuhle věc jsem byla děsně zvědavá. V popisu se uvádí, že je to přírodní varianta filtrace vody - stačí tyčinku vložit do karafy/džbánu/lahve a nechat jí tam. Tyčinka by měla vydržet až půl roku, přičemž po třech měsících se může "obnovit" její schopnost tím, že se na 10 minut vyvaří a pak nechá uschnout. 
Tyčinka mi přišla zavakuovaná v obalu, kde z druhé strany byl i obrázkový návod na použití. Opět jsem čekala, že bude trochu menší, takže mě její velikost trochu překvapila. Hned jsem jí vyzkoušela a musím uznat, že je její vliv na chuť vody opravdu znát. Mám docela tvrdou vodu, ale po použití tyčinky je voda výrazně jemnější. Opět 100%.

Lahev na pití s doživotní zárukou, vyrobená z vysoce odolného skla v super designu. Většinou jí používám doma, ale už jsem si jí vzala i do kabelky na celoodpolední běhání po městě a musím říct, že je super. Víčko perfektně těsní, navíc je univerzální na všechny velikosti ReTapky a dají se dokoupit i náhradní pro případnou ztrátu či pokud chcete větší výběr v barvách. Z lahve se dobře pije a voda ze skla chutná lépe než z plastu. Osobně mi přijde lahev lehká, takže do kabelky to není žádná extra zátěž. 100%.

  • ReTap Sleeve 05 - obal na lahev
Obal z polyesteru jsem si objednala hlavně z frajeřiny (ano, přiznávám se :D), protože jsem si říkala, jak to bude super, až někde vytáhnu tu svou ReTapku v modrém obalu. Když jsem ho našla v balíčku, byla to taková smrsknutá "ponožka" s poutkem. Měla jsem trochu problém do toho tu lahev obléknout, přišlo mi, že je obal trochu menší než ta lahev a poutko, které se dá zapnout přes víčko, mi dělalo největší problémy. Asi to ale bylo jen o tom, že byl obal nový a potřeboval se trochu vytáhnout, pak už na lahvi držel dobře. Poutko se dá zapnout dvěma způsoby - přes víčko nebo na "očko" a tím pádem se dá přichytit třeba na batoh (zatím jsem nezkoušela). Vypadá to pěkně, ale v podstatě asi taková malá zbytečnost (kterou jsem ale děsně chtěla), takže zatím hodnotím 80%, jelikož jsem ještě neměla příležitost obal plně využít.

Jak jsem psala už výše, k ReTapce se dají dokoupit náhradní víčka v různých barvách. Původní víčko k lahvi jsem si pořídila v modré barvě, ale líbilo se mi i červené, takže jsem si koupila ještě náhradní, abych mohla měnit barvy (a taky kdybych náhodou jedno z nich ztratila). Zatím jsem nevyužila, ale vzhledem k tomu, že víčko samo o sobě perfektně těsní, hodnotím opět 100%. Je to taková kravinka pro ty, co nemají rádi stereotyp :) 

 Posledním výrobkem, který mi v prvním nákupu dorazil, byl deodorant s eukalyptem. Obecně miluju vůni eukalyptu a máty, takže jsem se těšila i na tento deodorant. Při prvním rozbalení a očichání jsem byla nadšená. Je to klasický roll-on, takže použití je jasné a bezproblémové. Rychle se vstřebává a je příjemný. Musím se ale přiznat, že po opakovaném použití mi vůně eukalyptu začala z nějakého důvodu docela vadit (což ale není jen případ tohoto deodorantu, zažívám to dost často i u jiných věcí). Naštěstí intenzivně voní jen chvíli po použití, potom vůně vyprchá. Vzhledem k tomu, že se jedná o deodorant a nikoli antiperspirant, nezamezuje pocení. Takže je dobré používat ho častěji během dne. I tak je to ale příjemná a šetrná alternativa. Dávám 80%.

  • Bonus - Citrus Zinger zelený
Zinger lahev jsem si neobjednala při svém prvním nákupu, ale jak jsem psala výše, dostala jsem jí od sestry k Vánocům. Už jsem jí také stihla několikrát použít. Musím se ale přiznat, že ReTapku mám radši, protože je skleněná. Zinger má ale zase výhodu, že má větší objem a pokud si chci vodu něčím ochutit, můžu to "něco" bezpečně uzavřít ve spodní části lahve a neplave mi to všude možně. Lahev je totiž rozdělená na 2 části - spodek se dá odšroubovat a najdete tam lis na citron/pomeranč/grep/limetku atd. Můžete si tam vylisovat jakýkoli citrus a pro intenzivnější chuť ho tam nechat, zašroubovat spodek lahve a dopustit vodu (v tom případě ale doporučuju ujistit se, že citron nebyl předtím chemicky ošetřený, případně ho pořádně umyjte). Můžete ale samozřejmě popustit uzdu fantazii a nacpad do spodní části cokoli, co vám chutná. Díky tomu lisu náplň zůstane uzavřená ve spodní části a nehrozí vám, že vám zaskočí v krku :)
Lis ale můžete úplně vyndat a dát si tam jen vodu. Doporučuju hlavně pořádně utáhnout! (Věřte mi, mluvím z vlastní zkušenosti). Lahev má navíc víčko s "ouškem", takže se docela pohodlně nosí.


Celkově jsem s nákupem i s věcmi velmi spokojená. Trochu mě mrzí, že vzhledem k velkému výběru kosmetiky a pracích prostředků, není možnost si jednotlivé produkty někde "očuchat", protože konkrétně na prací prášky jsem hodně vybíravá a jak se ukázalo u deodorantu, ani tam jsem se úplně netrefila. Nicméně i tak můžu využít možnost vrácení zboží do 14 dnů. 

I přes svůj vybíravý nos se chystám k dalšímu nákupu, tentokrát víc kosmetiky, takže až to všechno vyzkouším, opět vám poreferuji :)

Pokud se rozhodnete (byť jen malými krůčky) šetřit životní prostředí, econea.cz je rozhodně dobré místo, kde můžete začít. 







*Uvedené obrázky jsou mé vlastní, případně použité se souhlasem econea.cz :) Nejedná se o žádnou placenou reklamu - tenhle příspěvek na blogu je čistě proto, že mě tenhle eshop baví :)



Žádné komentáře:

Okomentovat