pondělí 30. dubna 2012

Milford sound




Tak jak jsem slíbila, chci se trochu rozepsat o Milford sound.

Evička mi o tom docela dost básnila a ačkoli už jsem původně chtěla zůstat v Queenstownu, tak jsem se rozhodla s ní jet, když to je prý taková pecka. Takže jsme se rozloučily s Martinem a vydaly se samy dvě na Milford sound. Ubytovaly jsme se v jediném hostelu, který tam byl. Vypadalo to tam sice moc pěkně, společenská místnost a jídelnička jak na horské chatě, ale v pokoji byla naprosto totální kosa a topení nefungovalo. K tomu všemu ještě sprchy a záchody byly přes venkovní chodbu, takže lahůdka a nemůžu říct, že by v celém Milfordu bylo nějak extra teplo. Nicméně jsme si udělaly večeři, pak jsme strávily celý večer tím, že jsme třídily fotky a pak jsme šly spát a skoro jsme umrzly. Druhý den ráno jsme si přivstaly, abychom stihly tu nejlevnější a úplně první plavbu. Vyplázly jsme 55 doláčů a dostaly jsme poukaz na free muffin. Brala jsem Ingmara, aby si to taky užil na lodi.

To, že nesnášim vodu a lodím moc nevěřim, jsem ještě překousla. Ale teda mezi námi.. celý Milford sound mě teda naprosto zklamal. Plavba trvala asi hodinu a půl a všehovšudy jsme nic extra neviděly, ani delfíni tam nebyli.. no celkem nuda. Trochu jsem zalitovala těch peněz, protože to prostě nemělo žádnou jiskru.. akorát cestou zpátky jsme viděly sealse na šutru, ale to už jsem tady na Zélandu viděla tisíckrát, takže ani to mě nenadchlo a nedonutilo mě to zapnout foťák.

Já nevím, asi jsem od toho čekala něco mnohem víc, ale přišlo mi to prostě totálně podprůměrné a navíc jsem tam skoro umrzla. Musím tedy říct, že už jsem na Zélandu (a nejen na Zélandu) viděla mnohem hezčí místa, než ten přeslavný Milford sound. Ale muffin byl dobrej :D

No a pak jsme nasedly do auta a vrátily jsme se do Queenstownu. Obě jsme se ale shodly, že předchozí hostel pro nás nebyl zas až tak super a ubytovaly jsme se jinde. Strávily jsme v Queenstownu 2 noci a já jsem řešila dilema, jestli tam zůstat, nebo odjet s Evčou do Christchurch.

Queenstown je naprosto krásné město, ale pekelně drahé. Je to taky lyžařské středisko, takže ty ceny tomu odpovídají a taky to leží u jezera, ale je to mnohem, mnohem hezčí než Wanaka a to Wanaka je vážně pěkná. V sobotu dopoledne jsme navštívily místní Craft market, kde jsem si koupila naprosto boží čepici (protože mi byla zima na hlavu, Queenstown je vážně hodně studené město). Ano, opravdu jsem jí potřebovala a stála jen 12 dolarů :D takže ticho!!

No a potom jsme se s Evčou chtěly podívat na lanovku, ale jízda byla hrozně drahá, takže jsme nakonec nešly a jely jsme rovnou do Arrowtown, kde jsme zrovna chytly začátek Autumn festivalu a bylo tam totálně narváno. I tak to ale bylo pěkné městečko a atmosféru dobarvil nádech podzimu, všude spadané barevné listí a do toho navíc svítilo sluníčko.

Z Arrowtown jsme se vydaly směrem na sever a přes Cromwell jsme se dostaly až na jedno krásně zapadlé místo, kde byl jediný hostel na ovčí farmě. Tak jsme se tam ubytovaly a druhý den jsme se vydaly na track k Mt Cook.

Tedy on to ani nebyl takový track jako procházka, protože to bylo celkem easy a navíc jsme k Mt Cook ani nedošly, jen jsme jí viděly z dálky. Ale nemůžu si stěžovat, opět jsme měly krásné počasí, takže jsme si to opět užily a Ingmar podle všeho taky :)

Žádné komentáře:

Okomentovat