neděle 13. května 2018

Pár poznatků z Amsterdamu

Před Vánocemi mi sestra oznámila, že bude kupovat letenky do Amsterdamu a jestli nechci letět s nimi (s celou její rodinou). Měla jsem asi zrovna slabou chvilku (PMS/den na houby v práci/došlo kafe... no cokoli vlastně), takže jsem ani moc neváhala a souhlasila jsem. Takže sestra koupila letenky na květen a já jsem si říkala, že to je až za dlouho. Jenomže čas letí, takže když už byl konec dubna, začala jsem trochu panikařit, do čeho jsem se uvrtala - přece jen nejsem úplně rodinně založený typ :D. Nakonec to byl celkem v pohodě prodloužený víkend, z něhož jsem si odnesla následující poznatky:


Je úplně jedno, co máte na sobě
V Amsterdamu nikoho nezajímá, jestli máte na sobě nejmodernější outfit nebo umaštěnou zástěru od plotny. Fakt, nobody gives a shit.. :)


Kola kam se podíváš
Jasně, všichni víme, že Holandsko je placka a tak se tam suprově jezdí na kole. Ale v Amsterdamu je to teda extrém - veškerá doprava se podřizuje cyklistům, chodci jsou neustále terorizováni cinkajícími zvonky.. Vzhledem k bezpečnosti se moc nevyplácí chodit tam se sluchátky v uších.  Cyklisti totiž jen tak nebrzdí.. 

V době oběda jen do bistra
Kdo by to byl řekl, že většina restaurací otevírá až kolem druhé/třetí odpoledne. Takže pro nás byl trochu problém sehnat nějaké pěkné místo, kde bychom se mohli normálně naobědvat a nemuseli si přitom kupovat sendvič/vafli. Ale i když jsme teda oběd měli později, zase jsme se pokaždé najedli fakt dobře.

Jedna ulička jak druhá
No nebudem si nic nalhávat, nejsem zrovna průvodcovský guru a občas mám trochu problémy s prostorovou orientací, takže v Amsterdamu to pro mě bylo jako v bludišti. Většina uliček mi přišla dost podobná, všechno protkané kanály.. nebudu lhát, že jsem měla trochu problém poznat, kde zrovna jsem.

Instantní otrava cukrem
Na každém rohu najdete obchod se sladkostmi - pusinky, vafle, zmrzlina, cokoli.. Člověk má otravu cukrem už jen při prohlížení výloh.


A na závěr ještě pár tipů:
  • Pokud chcete vidět Amsterdam trochu jinak, kupte si komentovanou projížďku na lodi.
  • Lístky do muzeí a domu Anny Frankové se vyplatí koupit dopředu online - jinak se tam nedostanete, permanentně vyprodáno.
  • I když to není zrovna tradiční kuchyně, doporučuju se najíst tady - Sherpa Restaurant - obsluha strašně milá, obří porce a jídlo luxusní. Cenově tak průměr, jako kdekoli jinde v Amsterdamu.
  • A ubytovaní jsme byli tady - Quentin England Hotel - sice malé, ale čisté pokoje, dobrá snídaně a půjčujou kola. Jediná nevýhoda je, že je tam od sousedů skoro všechno slyšet a nemají výtah, takže když jedete s velkým kufrem, musíte ho tahat po schodech. Ale jinak poměr cena/služby naprosto v pohodě.
  • A pokud jste milovníci květin, stavte se na Flower market - je na jednom z nábřeží a část stánků je na lodích. Mají obrovský výběr tulipánů i jiných kytek a všelijakých suvenýrových kravin. 



Žádné komentáře:

Okomentovat