sobota 30. prosince 2017

Třiatřicet stříbrných postřehů

Tak už i mě, duchem stále na 19, dohnaly Kristovy roky. Není tomu tak dávno, kdy jsem slavila třicítku a říkala jsem si, jaká jsem stará raketa. Týden na to mi luplo v zádech a byla jsem měsíc prakticky nepohyblivá a to mě utvrdilo v tom, že rozklad fyzické schránky nekompromisně začal. Takže už mi zbývá jen ta mentální část mého já (která ale nikdy nebyla tak úplně normální, takže počátek rozkladu nepůjde s přesností určit).

Jelikož už mám na to teda ten věk, tak si dovolím tady udělat shrnutí mouder, kterých jsem se za svých krásných třiatřicet let naposlouchala a nebo jsem na ně případně přišla i sama. A tématicky se držme tohoto pěkného čísla…



1 - Když ti nadává, znamená to, že tě má rád
Tuhle radu určitě všichni dobře znáte, posloucháme ji většinou už ve školce. Ono to tak možná je, když jsou vám třeba tři nebo čtyři... Věřte mi, v pozdějším věku se touhle radou rozhodně nesnažte uchlácholit sebe ani kamarády... prostě když vám někdo nadává, myslí si o vás cokoli, ale rozhodně vás nemá nijak extra v lásce...

2 - Tu ofinu si můžeš ostříhat i sama
To, že mám levé ruce na jakékoli vlasové úpravy (své hlavy i cizí) jsem zjistila ve čtvrté třídě - týden před školním focením. Víc k tomu asi není třeba dodávat…

3 - Když to nedokážeš vyjádřit osobně, svěř svoje myšlenky papíru
Ani si neumíte představit, kolikrát mě tahle rada přivedla do problémů. Ono by to mohlo fungovat, za předpokladu, že když se to náhodou nebo záměrně dostane někomu do ruky, dotyčná osoba si to nechá pro sebe. Takže pokud tedy hodláte svoje srdce vylít na papír, ujistěte se, že se to NIKDY nikomu nedostane do spárů. Lidi totiž jazyk za zuby nikdy nedrží.

4 - Dárek, který vlastnoručně vyrobíš, potěší nejvíc
No tak tohle platí jen v případě, že máte fakt kutilské/umělecké nadání. Jinak si můžete být jistý, že ty kyselé obličeje vašich blízkých při rozbalování vámi vyrobených krás z paměti jen tak nevymažete.

5 - Jedno pivo/jednoho panáka ještě zvládneš
Tady snad ani netřeba dalších komentářů. Je to vždycky tak 50:50 a taky záleží na tom, kolik jsem jich už před touhle větou vypila…

6 - Přece nebudeš brečet, už jsi velká holka
Pravda je taková, že můžu být sebevětší holka, ale čas od času je prostě hrozně terapeutický si pobrečet.

7 - Vezmi si to batikovaný tričko, v tom vypadáš cool
... asi jako v šusťákové soupravě s ledvinkou u pasu... :D

8 - Když ho budeš ignorovat, vzbudíš jeho zájem
Tohle jsem dotáhla k naprosté dokonalosti… nebo alespoň tu první část.. dokážu dotyčného tak dokonale ignorovat, že nakonec ingoruje i on mě.

9 - To nevyhodim, do toho zhubnu!
Zatím se mi to povedlo jen jednou za život, že jsem do něčeho opravdu zhubla. Spíš je účinnější schovávat věci, ze kterých jsem zhubla - ty se totiž shání mnohem hůř a když pak zase přiberu, nemusim vyplenit konto kvůli tomu, abych měla v čem jít do práce.

10 - Nezáleží na tom, co si o tobě myslí ostatní, hlavní je, jak se cítíš ty sama
Jak se to vezme… něco pravdy na tom je, ale v některých případech se mi už docela osvědčilo dát si záležet na prvním dojmu. Ono když člověk na pohovor do nové práce přijde jako pankáč, pravděpodobně se mu už potom neozvou.

11 - Jsi šikovná, mohla bys dělat cokoli
Tak už jsme si vysvětlili v bodě 2, že kadeřnici bych rozhodně dělat nemohla :) A našla by se i spousta dalších povolání, která bych nezvládla, ale jinak rozhodně souhlasím, že jsem šikovná :D

12 - Vyber si perspektivní studijní obor
A nebo pokud ne perspektivní, tak takový, který alespoň vzbudí zájem okolí, protože lidi z HR se přetrhnou, aby se zeptali, co to ta antropologie vlastně znamená a proč se tomu v současné době nevěnujete :D

13 - On se ti určitě ozve! Možná jen ztratil číslo a teď ho někde shání!
... mobil mu spadl do kanálu, má strašně moc práce, zapomněl na čas… Stejný výmluvy, jako když ve škole řeknete, že vám pes sežral domácí úkol. Prostě pokud se neozývá (i když slíbil, že se ozve), tak prostě a jednoduše nemá zájem a nestojí za tu vynaloženou energii.

14 - Co tě nezabije, to tě posílí
A nebo taky ne… taky se může stát, že i když vás to nezabije, rozhodně vás to ale ani neposílí… Zjevně to vymyslel někdo, kdo nechtěl poslouchat nářky ostatních.

15 - Kolektivní sporty jsou zábava - obzvláště míčové hry
Pokud nejste obrýlený introvert co má obě ruce levý. Pokud jste a nevyhnete se nějakému kolektivnímu sportu, doporučuju dobré životní/úrazové pojištění.

16 - S vyfouknutou pneumatikou daleko nedojedete
Tak o tom bychom mohli polemizovat, protože třeba my s Lenkou jsme s tim ujely docela velkej kus cesty (kdo neví o čem je řeč, tak tady).

17 - Je lepší být ve vztahu tím, kdo miluje méně
No lepší to je v případě, že ten vztah nevyjde. Pak to tolik nebolí. Do vztahu ale většinou nelezeme, když si myslíme, že to nevyjde, nebo ano?

18 - Starýho psa novým kouskům nenaučíš 
Některý naučíš, ale chce to hodně pevný nervy a dvakrát tolik úsilí. 

19 - Pokud máš někoho ráda, dávej mu to najevo co nejvíc
… akorát, že je potřeba si ujasnit, jestli za to ten dotyčný stojí a není to jen házení perel sviním. Jestli totiž věnujete svůj čas/energii/pozornost/peníze někomu, koho sice milujete, ale on vás jenom využívá (či v lepším případě nebere moc vázně), tak čím dřív prozřete, tím líp pro vás. 

20 - Je dobré zapadnout a zbytečně nevybočovat
Ale houby. Už dávno jsem se naučila, že pokud někam nezapadám a necítím se tam dobře, tak nemá smysl tam zůstávat a snažit ze sebe dělat něco, co nejsem. 

21 - Určitě na tebe někde čeká ten pravej!
A když ne tak co? Možná jo a možná ne, ale přece na tom nebudu stavět celý svůj život :) Pokud tohle taky často slýcháte, tak to hoďte za hlavu. Nemá smysl sedět na zadku a trávit život čekáním na toho pravého, který možná nikdy nepřijde. Místo toho je fajn věnovat se něčemu, co vás baví a když pak jednou třeba ten pravý opravdu přijde, můžete se těm koníčkům věnovat spolu :)

22 - Ochutnej tu dobrou klobásu na Václaváku
A pak se připrav na sprint, já tenkrát nedoběhla ani do půlky… :D

23 - Většinou litujeme toho, co jsme neudělali
Já vím tedy o spoustě případů, kdy lituju i toho, co jsem udělala :D nejvíc toho lituju ve chvíli, kdy si to sice nepamatuju, ale někdo z mých dobrých kamarádů mi to připomene.

24 - Domácí zvířata nemají v posteli co dělat!
Tedy pokud to není kočka :)

25 - Všichni si zaslouží druhou šanci
Ale člověk si musí dát pozor, aby těch "druhých šancí" nebylo už moc.

26 - On po tobě kamenem, ty po něm chlebem...
No, jednou jsem upekla žitnej chleba a ten by se na to docela i hodil. Pamatuju si, že když ho kámoška hodila do koše, zadunělo to a trochu jsem čekala, že to udělá díru do podlahy :)

27 - Dívej se na to z té lepší stránky!
No pokud to nějakou lepší stránku má, tak prosím… zatím ji nacházím málokdy.

28 - Na kamarády se můžeš vždycky spolehnout
Pokud si je dobře vybereš. Jinak se můžeš stoprocentně spolehnout na to, že tě pěkně vypečou :)

29 - Ráno si půjdu zaběhat/zaplavat/zacvičit
… ale jak se říká - ráno moudřejší večera :)

30 - Chceš-li jít se mnou na oběd, připrav se, že se něco pokazí
To sice není moudro, ale je to pravda - už je téměř pravidlem, že moji objednávku zapomenou nebo se něco někde zkomplikuje.

31 - Nic není jisté
Ale je - jedinou jistotou na světě je to, že detektiv šéfinspektor Barnaby nevyřeší vraždy dřív, než po třetí mrtvole :)

32 - Každý je tak starý, na kolik se cítí
No večer třeba na 20 a když to ještě podpořím nějakou tou veselou zábavou, tak se ráno cítím na 100.

33 - Nebuď debil
TAK.. :)


Pravda, dalo mi to trochu zabrat - 33 je sakra vysoký číslo :D


Žádné komentáře:

Okomentovat