neděle 28. května 2017

Fotografický workshop s Davidem Nogolem

Lidi (a tím pádem portréty) jsem nikdy příliš nefotila. Sem tam jsem cvakla nějakou momentku, která občas vyšla a občas nevyšla, ale nějakou výraznou zálibu jsem v tom nikdy neměla. Jak jsem ale psala v předchozím článku, dostala jsem příležitost fotit s modelkou a zjistila jsem, že je to docela zábava, ale má to spoustu úskalí. Když jsem zhodnotila, že mám značné mezery v technice i v teorii a o praxi nemůže být řeč, rozhodla jsem se svoje vědomosti rozšířit a vyzkoušet si portréty pod vedením profesionálního fotografa.

Přihlásila jsem se na workshop Jak na přirozené portréty s využitím denního světla s fotografem Davidem Nogolem, jehož fotografie už nějakou dobu sleduji na různých sociálních sítích. Jeho práce se mi líbí, takže jsem věděla, že nemůžu šlápnout vedle. Přesto jsem trochu váhala, než jsem poslala přihlášku - a to hlavně proto, že jsem si nedokázala sama sebe představit ve skupině úplně cizích lidí (ano, jsem asociál a s věkem se to výrazně zhoršuje :)). Překonala jsem se a stiskla tlačítko "přihlásit se na workshop". A protože jsem samozřejmě platila předem, nehrozilo ani to, že bych na poslední chvíli couvla. Už samotná emailová komunikace s Davidem mě dost uklidnila a ujistila v tom, že se není čeho bát. A tak jsem se začala děsně těšit na sobotu.

David vymýšlí kompozici :)
Workshop začínal ve Vojanových sadech, kde jsme si mezi pávy našli místo ve stínu a David nám vysvětloval teorii. Pávi mu aktivně asistovali a jejich hlasitý souhlas s tím, co nám David říkal, jsme si vyslechli několikrát :) Za celou dobu jsem se na mobil ani nekoukla, takže nevím, kolik tak času mohla tahle úvodní teorie zabrat (odhad mám mizerný, ale tipuju, že tak necelou hodinku?). Během tohoto času jsme se samozřejmě mohli kdykoli na cokoli ptát. Když následně dorazila modelka Anička, ukázali jsme si pár příkladů jak najít nejlepší pozici fotografované osoby z hlediska zdrojů světla a následně jsme se už přesunuli do další části sadů, kde jsme si zkoušeli fotografování portrétů v praxi. David nám celou dobu ochotně radil, vysvětloval a odpovídal na dotazy. 

Po Vojanových sadech, kde jsme strávili značnou část z celého workshopu, jsme se přesunuli ke Kampě a nakonec jsme zakotvili na Petříně, kde jsme si vyzkoušeli focení při západu slunce a celý workshop jsme zakončili na Andělu. 

Celkem jsme tak společně strávili asi 5 hodin focení, povídání a učení v rámci příjemné procházky a za sebe musím jedině doporučit. David celou dobu vystupoval velmi příjemně, mluvil srozumitelně, radil nám a ochotně odpovídal na naše dotazy. Obdivuju jeho energii, že se nám dokázal celou dobu stoprocentně věnovat. Přijela jsem domu sice utahaná, ale rozhodně to za to stálo! :) 

Velký dík patří nejen Davidovi, ale také modelce Aničce, která nám vydržela pózovat celou tu dobu a statečně snášela všechny naše výmysly :)


PS: aby bylo jasno, neříkám, že teď fotím jako profík - to bych na sobě musela ještě mnohem víc zamakat.. ale rozhodně tenhle workshop nebyly vyhozené peníze :)












Žádné komentáře:

Okomentovat