středa 29. března 2017

5 nejlepších baletních představení, které v Praze můžete vidět

Jak jsem již v minulosti psala, miluju tanec. To, že jsem se nestala tanečnicí (a taky proč jsem se jí nestala), si můžete přečíst tady. Ale to, že jsem totální poleno, ještě neznamená, že nemůžu obdivovat ty, kteří polena nejsou :) Ráda chodím na různá divadelní představení a koncerty, ale ze všeho nejvíc prostě miluju balet. Pokud je někdo z vás taky nadšencem baletu, ale neví, na co by měl zavítat, můžete se inspirovat z mého seznamu TOP 5 :)


TOP 5 baletních představení (velice subjektivní hodnocení naprostého baletního amatéra):

 1. Valmont
Moje první zkušenost s baletem. Byla jsem na premiéře a zatím to ještě žádné jiné představení nepřekonalo. Pokud máte pocit, že se kniha složená z dopisů nedá ztvárnit tancem, tak se rozhodně mýlíte a měli byste se jít sami přesvědčit, že se to rozhodně dá :) Příběh určitě znáte, spousta vášně, intrik, lásky, slz.. Krásné kostýmy, hra se světlem, skvělé výkony. 


Opět jsem měla tu čest být na premiéře a musím říct, že Malá mořská víla je opravdu jen o rybí šupinu na druhém místě. Asi to bude prostě tím, že Valmont byl první a tak mám k němu asi trochu jiný přístup. Každopádně tohle představení mi vyrazilo dech. Krásné kostýmy, moderní a interaktivní kulisy a rekvizity, excelentní tanec. Oproti jiným trochu netradiční, jelikož všichni tančili bosi, čímž ale podtrhli celkový dojem podmořského světa. Prostě krása.


Příběh sněhové královny určitě všichni znáte - Kai se zblázní do Sněhové královny a zmizí, Gerda se ho vydá hledat atd. atd. Tohle představení je opravdu celé pohádkové. Speciální plus dávám za nádherné kostýmy (a z toho důvodu je také na třetím místě).


A tady trochu podvádím, protože na čtvrtém místě nemám jedno, ale hned dvě představení. A každé je dost z jiného soudku.

Hommes Fatals jsem viděla zrovna včera a dost mě to bavilo :) Jedná se o představení skupiny předních tanečníků (pouze muži, jak již název napovídá), kteří ztvárňují slavné balety poněkud netradičním způsobem. Nic to ale neubírá na jejich schopnostech, ba právě naopak. Pokud nemáte vyloženě fobii z pánů převlečených za ženy, rozhodně doporučuju, pobavíte se :) Můžete se těšit na Labutí jezero v netradičním podání s velmi nečekaným koncem, scény ze Šípkové Růženky, Giselle, Raymonda, Dona Quijota a já nevím co ještě. Nejvíc si to samozřejmě užijete, když znáte původní balety (já z jejich repertoáru viděla jen Labutí jezero). Ale pokud jste nic z toho neviděli, užijete si to i tak :) 

Chvění je oproti tomu naopak docela vážná moderní záležitost, žádná klasika jako je třeba již zmiňované Labutí jezero. Má to krásnou linii příběhu, skvělé výkony, jednoduché kostýmy (což ale v tomto případě je ku prospěchu věci) a krásnou hudbu. Chvílemi jsem měla z celého výjevu husí kůži. Pokud tedy netoužíte po klasice a máte raději něco trochu víc modernějšího, Chvění je jasná volba. 


A konečně došlo i na Labutí jezero, které jsem tady zmiňovala několikrát o pár řádků výše. Proč je až na posledním místě? Rozhodně to není proto, že by se mi nelíbilo. Asi je to vina samotného příběhu, protože ta Odetta mi tedy přijde naprosto naivní a konec přeslazený, protože v tomhle případě bylo Rudovousovo kouzlo zlomeno :) Pokud máte takové příběhy rádi, rozhodně u vás bude asi na vyšší příčce (jen si dejte pozor, na jaké zpracování jdete, protože tenhle balet má několik alternativních konců).


Ještě bych ráda upozornila na to, že jsem těch baletů neviděla zase tolik, takže kdybych měla ohodnotit všechny, ten žebříček by nebyl o moc delší. Viděla jsem ještě  La Bayadère, což bylo taky pěkné, ale na mě až moc výpravné. Romeo a Julie od Royal Russian Balet pro mě byli naprosté zklamání - od špatně nazvučeného orchestru až po zmatené sboristy.. a to jsem se na to tak těšila. Popelka byla taky pěkná, především zaujala díky moderně pojatým kostýmům. Česká baletní symfonie II byla složená ze tří kratších částí, velmi moderní a velmi poutavé, ačkoli bych řekla, že pro "baletního nováčka" asi moc náročné a jako první zkušenost s baletem bych vám to asi nedoporučovala. Pokud jste ale experimentátoři, tak rozhodně stojí za vidění.


Žádné komentáře:

Okomentovat