neděle 1. ledna 2017

Deník začínajícího hostitele


V dnešní době děsně frčí všechny platformy na sdílení různých služeb. Sdílení je prostě hrozně in, navíc se u toho člověk seznámí se spoustou lidí a případně si trochu vypomůže nějakou tou korunou do domácího rozpočtu. Pravidelnou trasu autem do práce si člověk může zpříjemnit spolujízdou, volný pokoj pronajímat hostům z celého světa a pokud má někdo šikovného manžela, který umí spravit kde co, i to se dá "šérovat".


 1. den
Zjistila jsem, že obývák absolutně nevyužívám a trávím tam tak 1 % času. Mohla bych ten pokoj pronajmout, alespoň by mi to trochu zalepilo díru v rozpočtu.

10. den
Trochu víc jsem uvažovala nad tím pronajímáním pokoje... Už jsem na to asi stará, abych měla spolubydlící. Jsem zvyklá na svuj klid a vůbec. Asi by mi tady další osoba lezla na nervy, na to je muj byt moc malej.

20. den
Sakryš ta koupelna fakt potřebuje úpravu, už mi to leze krkem. Jenže timhle tempem na ní našetřim asi tak za tisíc let.

45. den
Pořád mi leží v hlavě ten pronájem - mohla bych to pronajímat krátkodobě, aspoň bych zjistila, jak moc mi leze na nervy mít v bytě někoho dalšího.

46. den
Tak jsem si zařídila hostitelský účet na Airbnb. Připravim si nabídku, o víkendu v bytě pořádně uklidim, nafotim to a uvidíme, jestli budu mít štěstí. Jsem natěšená jak malý dítě, určitě poznám spoustu zajímavých lidí!

50. den
Tak jen co jsem zveřejnila inzerát, okamžitě si někdo udělal rezervaci. Hm, no tak jo teda, no... je to sice až za měsíc a půl, ale ty jo… no tak to jsem nečekala, že to bude taková rychlost. Podle profilu vypadá celkem mile.

55. den
Ty jo, nečekala bych, že budu mít takovou odezvu. Mám už dvě rezervace a tři lidi se ptali na volný termín... Asi mám dost nízkou cenu, jinak by se sem nikdo nehrnul, když nebydlim v centru. 

60. den
Tak už mám tři rezervace! Jsem neskutečně překvapená tím zájmem… Hm, no ale to vypadá, že nebudu mít teď celej mesíc vůbec doma klid, pořád tam někdo bude… no ale co, třeba budou fajn.

70. den
Tak jsem tu měla první hosty. Byla jsem děsně nervózní, takže jsem se celý víkend prakticky nevyspala, ale byli celkem fajn. Moc tady nebyli, jen se akorát vždycky přišli vyspat, jinak jsem o nich skoro nevěděla a byli děsně čistotný. Takže paráda, premiéra za mnou a doufám, že ostatní budou stejně fajn.

80. den
Ach jo, už se mi blíží další termín ubytování, prvotní elán mě poněkud přešel, vůbec si neodpočinu.

87. den
Tak tu mám další hosty… jsou sice milý, ale dělaj děsnej kravál… se všim strašně mlátí, dveře zavíraj jak kdyby neměly kliku nebo co… ach jo, tak to se moc nepovedlo, ale nějak to přežiju, naštěstí tady moc nejsou a pořád někde couraj v centru. Nenapadlo by mě, že mi bude tak děsně vadit, jakym způsobem zachází s mými věcmi.

88. den
Začínám si říkat, že to krátkodobý pronajímání pokoje nebyl asi tak skvělej nápad jak jsem si na začátku naivně myslela. Tak nějak mi nedošlo, že mi narušování mýho soukromí u mě doma bude vadit až tolik. 

89. den
Hurá, už jsou fuč. Přátelsky jsme se rozloučili, já jsem v rychlosti uklidila a už si dávám kafe a užívám si ničím a hlavně nikým nerušeného klidu a ticha ve svém vlastním domově.

90. den
Klid skončil, dneska ráno přijeli další hosti. Tak snad budou v pohodě, už jsem z toho celýho hostitelství fakt unavená. Samozřejmě nemůžu pořádně spát, protože buď mě budí svým příchodem, nebo se budim sama protože tu je nezvykle rušno. Ani jsem si nevšimla, kdy se ze mě stal takovej vlk samotář?

91. den
Takovej bordel v koupelně jsem teda ještě neviděla. Mám toho plný zuby, moje trpělivost přetekla… Ještě bych dokázala pochopit vodu na podlaze, ale že je celý umyvadlo upatlaný od zubní pasty a záchodový prkýnko je počůraný, to už je fakt vrchol!! Ble... Beru gumový rukavice a desinfekci.

92. den
Hosti brzo ráno odjeli. KONEČNĚ! Svojí nabídku na Airbnb jsem zablokovala. Některý moderní věci asi fakt nejsou pro mě. Jdu pořádně uklidit a pak… pak si uvařim kafe, sednu si ve svém úžasném a prázdném obýváku na gauč a budu si číst knížku. Ostatně ten pokoj byl do týhle doby docela nedoceněnej... asi v něm začnu trávit víc času, je tam víc světla než v ložnici a udělám si z něj čítárnu!


Až na některé pasáže je tento článek fikce, ale neřeknu na které ;)



Žádné komentáře:

Okomentovat