úterý 27. prosince 2016

Deník zatvrzelého odpůrce Vánoc


Milý deníčku, opět se blíží nejšílenější období v roce, kdy se lidé se šíleným výrazem ve tváři potácejí nákupními centry ve snaze ukořistit nejlepší dárek za co nejlepší cenu. Ověšeni taškami čekají frontu na Pandoru, všude vlaje vánoční výzdoba plná Santy a celou tuto apokalyptickou atmosféru dokreslují koledy, které hrají na pozadí...



Začátek listopadu
Vypadá to, že brzy začne vánoční blázinec. V obchodě se objevily figurky Mikuláše a čerta, vánoční kolekce a arabesky. Nechápu, proč tak brzo, sotva začal listopad.

Druhá půlka listopadu
Všude je bláznivá vánoční výzdoba, obchoďáky začínají svůj úžasný masážní marketing ve stylu: "nejlepším dárkem pod stromečkem je... " Počet lidí v nákupních centrech a na ulicích je lehce nadprůměrný, ale ještě se to dá vydržet.

Začátek prosince
V kuchyňce se rozvedla vášnivá debata o tom, kdo má už nakoupené všechny dárky. Zatímco některé mé kolegyně už je stihly nejen koupit, ale i řádně zabalit a omašličkovat, já jsem se ještě ani nedostala k tomu, abych se obtěžovala nad tím přemýšlet..

První půlka prosince
Na ulicích začali prodávat vánoční stromky. Počet lidí v nákupáku a na ulici narůstá exponenciální řadou. 

Týden do Vánoc
V kuchyňce se objevil talířek s vánočním cukrovím. Za pět minut už tam byl jen ten talířek bez vánočního cukroví. Podle všeho se povedlo. Mám v sobě 5 kafí a pokud se dneska vyhrabu z práce dřív než v šest, mohla bych se poohlídnout po nějakých dárcích..Nebo taky ne, protože na ulici neni pomalu kam šlápnout. Lidi s vánočním šílenstvím v očích se motají po ulicích a nákupních centrech, stojí fronty na Pandoru a na vánoční stromečky. Vzduch smrdí rybinou linoucí se z kádí s kapry, kteří žalostně a bezhlesně doufají v rychlou smrt. 

Pět dní do Vánoc
No tak myslím, že je čas, abych konečně začala přemýšlet nad těma dárkama. 

Čtyři dny do Vánoc
Nic jsem nevymyslela. Tak to teda fakt nevim, co a kdy budu shánět..

Tři dny do Vánoc
No tak jsem na poslední chvíli sehnala několik věcí, který jsem měla jako záložní plán. Neni to sice žádný terno, ale tak lepší než nic.

Štědrý den
To je zas mega hromada pod tím stromkem. Když to vidím, tak si říkám, jestli ty Vánoce nejsou poněkud mimo původní myšlenku.. No teda samozřejmě, že jsou úplně mimo původní myšlenku, ale tohle už je fakt úlet.

Den po Štědrém dnu
Kolem popelnic se pomalu nedá ani projít. Všude se válí roztrhané balící papíry a krabice od televizí, počítačů a elektroniky všeho druhu. Z vánočního cukroví v kombinaci se salátem už mě bolí žaludek, takže si ho léčim mátovym čajem. Moc to nepomáhá, ale to bude asi tím, že ho zajídám vánočkou.. Pohádky běží nepřetržitě v jednom kuse. Kontinuální přísun jídla se dost podobá tomu televiznímu programu. 

Dva dny po Štědrém dnu
Přibrala jsem za ty 3 dny asi 10 kilo. Nevejdu se už ani do sukně, co má pas na gumu. V pauze mezi cukrovím, mátovým čajem a bramborovým salátem jsem si zarezervovala jógu na celý příští měsíc. To by v tom byl čert, abych s tim nehnula.

První pracovní den
V kanclu téměř nikdo, většina si vzala volno. Takže pohodička, nikdo mi tu aspoň neustále neklepe na dveře. Stále léčím žaludek mátovým čajem (a k tomu si sem tam zobnu zbytek cukroví). Měla jsem jít dneska na jógu, ale ráno se mi nechtělo vstávat. To ale nevadí, ve čtvrtek určitě půjdu a doženu to, od příštího týdne fakt zamakám.

Silvestr
Není nad to sedět doma v klidu s novou knížkou. Kdyby jen ty pitomý rachejtle od rána nerachejtlovaly.. 

Nový rok
Jaheeej.. konečně je za mnou ta umrněná dvatisícešestnáctka..Vzhledem k tomu, jak děsnej rok to byl, počítám, že dvasedmnáct bude ještě horší.. No nezbývá než se s tim nějak poprat... Tak já tedy dojím zbytek toho cukroví a zítra konečně vyrazím na tu jógu!





Žádné komentáře:

Okomentovat