pondělí 16. května 2016

Zoner Photo Studio workshop s Czechitas

Už jste někdy slyšeli o Czechitas
1. je to parta holek, která se rozhodla podporovat IT gramotnost v řadách něžného pohlaví a bořit zaběhlé stereotypy typu "ajťák = chlap"
2. pořádají workshopy na různá IT témata v Praze, Brně a Ostravě
3. čtou se "čekytas" a jsou hrozně fajn



O Czechitas jsem se dozvěděla pravděpodobně přes někoho ze svých chytrých přátel na facebooku možná víc jak před rokem. Ačkoli nejsem žádný "ajťák" a v druháku na střední jsem v pololetí skoro propadla z informatiky, jelikož jsem nedokázala pochopit rozdíl mezi souborem a složkou, ušla jsem od té doby dost dlouhou cestu a s lecčím si už umím sama poradit :) Ostatně na konci druháku už jsem měla tuším jedničku (a uvítala bych, kdybyste se mi kvůli tomu počátečnímu zmatku se složkami a soubory nesmáli :)).

Hrozně se mi ten nápad líbil - podporování holek se zájmem o IT formou užitečných workshopů, které jsou navíc za dobrovolný příspěvek, takže si je může dovolit i chudý student. 

Sledovala jsem vypsané workshopy (ale zase ne tak pečlivě, znáte mě) a až doposud jsem neměla štěstí - většinou mi nevyhovoval termín, nebo už bylo plno, případně když bylo volno a termín mi vyhovoval, tak se jednalo o workshop pro pokročilé.. takže smůla. 

Tak nějak se všemi těmi změnami kolem jsem přestala sledovat, co se děje ve světě IT a tím pádem to byla úplná náhoda, že jsem si všimla nového termínu na workshop Zoner Photo Studio v Praze. Shodou okolností tenhle probram mám v kompu ve full verzi, když jsem onehdy vychytala jednodenní akci od Zoneru na stažení full verze zdarma. Ještě než mi odešel můj starý notebook do křemíkového nebe, používala jsem hlavně Photoshop. V současné době na úpravu fotek používám program, který byl na instalačním CD k mé zrcadlovce Canon a Zoner Photo Studio jsem od stažení otevřela asi 2x, abych se podívala, co to tedy vlastně mám. Takže jsem si říkala, že by se mi možná nějaká ta instruktáž mohla hodit. Termín mi vyhovoval a tak jsem se přihlásila.

U Czechitas to ale nefunguje tak, že se zaregistrujete a automaticky máte místo jisté. Ani to není tak, že kdo dřív přijde, ten workshopuje.. Pošlete si přihlášku a čekáte, zda si vás holky vyberou. No a mě se zadařilo hned napoprvé :) Asi za týden mi přišel email, že mě vybraly a že si tedy mám připravit 12 fotek na různá témata. Měla jsem fakt radost.

Workshop se konal v úžasných prostorách Impact Hubu na Praze 5. Byla jsem tam úplně poprvé a to prostředí mě vážně nadchlo. Jednou z dobrovolných "podmínek" účasti bylo přinést nějaké občerstvení, ideálně bez lepku a domácí. To se mi samozřejmě nepovedlo, protože kvůli stěhování už několik týdnů žiju mezi krabicemi, tak jsem alespoň koupila něco s lepkem a nezdravého a zaručeně ne domácího, abych nepřišla úplně s prázdnou (ale když nepřinesete nic, tak se určitě nic nestane, protože nám tam toho jídla ještě hodně zbylo :)).

Usadila jsem se hezky vpředu (ale ne zas moc, to já nerada) a postupně se to tam začalo zaplňovat. Když jsem tam šla, měla jsem trochu strach z toho, že jako totální asociál budu mít problémy dát se s někým do řeči. To se naštěstí vyřešilo samo, protože si ke mě přisedla jedna milá slečna, která se se mnou dala do řeči sama a pak už to šlo více méně samo od sebe.

Workshop samotný  trval od 13 - 17:30 h a měl několik částí. Probraly jsme v podstatě všechny funkce, na které zvídavé oko může v Zoneru narazit, řekly jsme si co která funkce dělá a současně jsme si to hned prakticky vyzkoušely na připravených fotkách. Samozřejmě jsme dodržovaly i protahovací a svačící pauzy. Hned na začátku jsem zjistila, že moje full verze je starší než ta, se kterou se pracovalo a navíc jsem jí měla v angličtině, ale rychle jsem se zorientovala (přece jen tenhle typ programu je dost intuitivní a s podobnými už jsem na různých úrovních pracovala a já jsem navíc děsně chytrá :)). 

Další částí workshopu byla samostatná práce (dělaly jsme hned dvě - úpravu fotky Brna podle svého uvážení a pak koláž ze svých vlastních fotek). Byla to docela sranda - výsledky jsme si pak hromadně promítly na projektoru. Vždycky mě hrozně baví, jak se dá jedna stejná fotka upravit několika různými způsoby a každý člověk má úplně jinou představu o tom, jak by to mělo vypadat. 

V jedné z pauziček došlo i na hromadné fotografování (ano, přežila jsem) a v průběhu workshopu jsme byly fotografovány v plném nasazení (i to jsem přežila a ne, fotky jsem ještě neviděla :D).

Workshop můžu shrnout následovně:
  • poznala jsem zajímavé lidi
  • navštívila jsem velmi příjemné pracovní prostředí
  • dozvěděla jsem se víc o některých funkcích (nejen v Zoneru, protože ony fungují i v jiných programech tohoto typu) a o některých funkcích jsem do té doby neměla ani páru


Takže za mě super zkušenost a vůbec nelituju, že jsem se zúčastnila. Pokud budu mít příležitost navštívit nějaký další workshop od Czechitas, tak jí chytím za pačesy :)






Žádné komentáře:

Okomentovat